Matlandet Sverige hyllas internationellt
Intresset i media för Sverige är stort. New York Times lyfter fram Dalarna som en av de 45 destinationerna i världen att åka till år. Bra restauranger är ett av skälen. http://travel.nytimes.com/2012/01/08/travel/45-places-to-go-in-2012.html?pagewanted=all
Financial Times konstaterar att Sverige är en av världens toppdestinationer att besöka i år. Vår utmärkta mat är ett av skälen.
www.ft.com/intl/cms/s/2/e442c1c4-21bc-11e1-8b93-00144feabdc0.html
The Guardian skriver om ”The Stockholm syndrome” och hyllar Mistral och Frantzén-Lindeberg.
Guardian hyllar också Fäviken och Magnus Nilsson. Magnus är på väg att bli Sveriges mest inflytelserika kock, om han inte redan är det.
www.guardian.co.uk/lifeandstyle/2012/jan/22/magnus-nilsson-faviken-sweden-chef
Internationellt går vi uppenbarligen hem. Sverige det nya Matlandet blir alltmer omtalat där ute. Och att det inte bara är Stockholm utan även Dalarna och Fäviken som hyllas, visar att Sverige det nya matlandet inte bara handlar om storstaden.