Nu är det på allvar

Skamligt kanske man kan säga. Mitt försök att blogga tog en paus på två år. Men nu ska det bli fart igen. Jag fortsätter här ett tag men ska hitta ett bättre forum så småningom. Bloggandet kommer att handla om turism och måltider, om mångfald och integration, om entreprenörskap och om värderingar. Min ambition är att bli en rätt flitig bloggare, och jag tar det på allvar denna gång.


Sedan september bor jag och min fru i Wien, och att stå med ena benet i Sverige och det andra i Centraleuropa är minst sagt stimulerande. Det händer mycket i Sverige, inte minst inom måltidens område. Wien är en pulserande stad, återigen en av Europas verkligt kreativa mötesplatser där det gamla och klassiska möter det moderna och nyskapande. Dagligen får man nya influenser och idéer. Att leva i flera kulturer öppnar ögonen, och det har jag stor nytta av i mitt arbete i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0