Men var finns de unga som säger ifrån?

Så var det då dags igen. Skandalrubriker i aftonpressen om ungdomar som festar nere i Medelhavet. Unga svenskar som är på Greklands öar eller Cypern åker på "spritkryssningar", "hetsas till sexlekar" - rubrikerna är feta. Vad är det då som händer? Fullt påklädda tjejer får en melon mellan låren som en kille äter upp. Vattenpistoler med drinkar. Isskulpturer som man blandar drinkar i och där man får suga ut drinken ur en snopp i is. En kille drar ner byxorna och får smisk på stjärten. Uj vad farligt?


Den svenska moralismen är verkligen slitsam. Att några dagar på ett år festa, leva ut, vara riktigt busig, bli full och till och med lite porrig - uj så farligt det är. Media frossar. Vuxenvärlden moraliserar. Men nästan värst är det att den unga världen håller tyst. Varför träder inte de unga opinionsbildarna fram och ryter till? Att släppa loss hör ungdomen till, och är för övrigt betydligt fler äldre också skulle tillåta sig.


Kommentarer
Postat av: Emma

Men dom som bryr sig om vad kvällspressen skriver får det jobbigt, eftersom det mest är skvaller och påhittade skandaler. Jag struntar blankt i om dom moraliserar och tycker att det är hemskt med spritkryssningar och allt vad det är. Jag bryr mig bara om min egen moral och struntar i om någon skulle tycka att jag beter mig konstigt eller porrigt eller vad det kan vara. Och det gjorde jag även då jag var yngre. Sånt är inte ens värt att bekymra sig över tycker jag, bättre att leva livet istället!

2009-07-26 @ 23:13:17
URL: http://emmliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0