Nu går jag ut i bloggosfären.

Så var det då dags att finnas med i bloggandets värld. Och det är en bra dag att börja med. Har varit duktig och tränat på Nautilus. På väg hem var det riktigt äckliga nazister på gågatan. Fula, vulgära pojkar som blockerade min väg, och poliser som tittade på. Som inte ovanligt fick jag en endorfinkick, knuffade undan en av småpojkarna som stod i min väg, och konstaterade att det lucktade riktigt äcklig gris. Killen blev helgalen, rusade efter mig och tog tag i mig. Jag log, tittade in i hans ögon och sa "lille gris, mig rör du inte". Då backade han. En polis kom och pratade mig, en vänlig polis för en gångs skull. Polisen började berätta för mig om demokrati och deras rättigheter. Jag undrade om det i deras rättigheter ingår att få blockera gågatans mitt med sina fanor och bredbenta ben. Han höll med om att det var fel och de små pojkarna fick flytta på sig. När jag gått en bit kom en trevlig kille fram och tackade mig. Efter en liten stund sprang en annan ung välklädd kille fram, tog mig i hand och tackade för civilkuraget. Jag frågade inte vem dom var - kanske AFA? Inte vet jag, men trevliga var dom i alla fall.Kanske det är "omoget" av en man  i min ålder att reagera så här, men så är jag, oberoende av om det är en dum nazist, en dum polis eller nåt annat dumt jag ser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0