Behöver alla ansökningar skrivas?

Tänk så mycket det finns att skriva. Jag älskar ju att skriva, men det här med ansökningar är jag så där halvtänd på. Det finns så många fonder och annat att söka medel för projekt ifrån. Tänk så oerhört med timmar som läggs ned på ansökningar, liksom dem som granskar ansökningar. Och eftersom de flesta ansökningar avslås så är det mycket bortkastade timmar det handlar om. Samtidigt kan man undra över kompetensen om dem som granskar ansökningar. Är det verkligen så att tjänstemän på länsstyrelser, EFS-råd och andra instanser är kompetenta att bedöma exempelvis bärigheten i en affärsidé? Ofta tillåter jag mig tvivla. Bättre system borde gå att finna.

  

I dag har Emelie och jag Skypat om inbjudan till vårt bröllop - den 15 augusti äger det rum. Officiant blir Carl Jan. En dag att minnas.


Kommentarer
Postat av: zarah

läs gärna min blogg och klicka gärna på reklamlänkarna som finns på min sida.

2009-03-17 @ 00:15:55
URL: http://hatrack.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0