Visit och måltiden

Besökte Visit Sweden och pratade om måltid och turism. Det är skönt att alla nu lyssnar och vill lyfta fram denna viktiga kombination. Det är nu tio år sen jag började skriva och prata om måltiden och turismen. Med en sådan utgångspunkt kan man reagera på två olika sätt. Antingen kan man säga att "varför lyssnade ni inte på vad jag sa då", eller så kan man säga "att vad roligt det är att ni ser måltid och turism i kombination som viktigt". Jag väljer det senare alternativet, även om det förra kanske är det typiskt svenska.


Kommentarer
Postat av: Ena

Varför se allt negativt som "typiskt svenskt"? Jag tror inte alls att det är typiskt svenskt att säga "varför lyssnade ni inte på vad jag sa då?" Hur kan du tro det när du själv är svensk (om du nu är det? Är du INTE svensk så är det mer intressant att höra vad du tycker är typiskt svenskt faktiskt) och INTE valde det förra alternativet? Det är vanligt att gnälla över att saker är "typiskt svenskt". Det är jantelag och det är något av det värsta jag vet. I övrigt en intressant blog.

MVH Ena

2009-06-01 @ 02:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0